El RCD Espanyol inicia accions legals contra Stage Front per impagament i incompliment de contracte i finalitza l’acord del naming right de l’estadi

El RCD Espanyol inicia accions legals contra Stage Front per impagament i incompliment de contracte i finalitza l’acord del naming right de l’estadi; així ho ha explicat el club en una nota oficial.

Stage Front, empresa nord-americana amb àmplia experiència en l’àmbit dels serveis esportius professionals als Estats Units, va iniciar en 2023 un ambiciós projecte d’expansió a Europa. Com a part d’aquesta estratègia, la companyia ha establert importants aliances de patrocini amb entitats de renom, incloent-hi – part del patrocini en el RCD Espanyol de Barcelona– un acord com a regional partner de LaLiga als Estats Units i patrocinador oficial de la Real Federació Espanyola de Futbol per a la temporada 2023-24, entre altres accions.

Al març de 2023 el club signava un acord amb Stage Front per a la cessió del naming right del RCDE Stadium per a les pròximes cinc temporades.

Malgrat els esforços del club per col·laborar amb Stage Front en el creixement del seu projecte, tal com ho fa amb tots els seus patrocinadors des de fa moltes temporades, la falta de compliment de les obligacions contractuals per part de Stage Front ha portat a la decisió de finalitzar l’acord i donar instruccions als seus advocats per a iniciar immediatament accions legals davant la jurisdicció civil amb la interposició d’una demanda civil reclamant el pagament de les factures degudes i els danys i perjudicis causats per la terminació anticipada del contracte per incompliment.

El club és coneixedor que Stage Front està retirant a la totalitat del personal responsable de l’activació i seguiment dels contractes que gestionen a Europa, així com també del cessament de les seves activitats amb LALIGA”.

Va ser fa un any, al juny de 2023, quan s’anunciava que l’Espanyol i Stage Front havien aconseguit un acord pels naming right del RCDE Stadium, una entesa que havia de reportar al club blanc-i-blau al voltant d’un milió d’euros per temporada, una quantitat que augmentaria si l’entitat catalana pujava a Primera divisió, com ha estat el cas. Stage Front, que portava treballant anys amb LaLiga a Mèxic i els Estats Units, va ser creada l’any 1984 i està especialitzada en la venda d’entrades, amb focus especial a l’experiència de l’usuari.

El precedent de Power8

És la segona experiència negativa de l’Espanyol amb els naming right del seu estadi: també malament va acabar l’experiència amb aquesta tecnològica per al sector del joc en línia que fins a 2015 era patrocinador principal del club i donava nom al camp després d’haver presentat concurs de creditors i no haver complert amb els pagaments acordats. Posteriorment, la companyia va ser denunciada per més de 200 persones de la Xina i Taiwan per estafa piramidal.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *