RCD Espanyol: retorn a Primera amb un pressupost pròxim als 70 milions d’euros

Vençut el contracte de l’Espanyol amb Riviera Maya, patrocinador principal de la samarreta, Toni Alegre afirma que “estem en negociació amb noves empreses”. Toni Alegre, que considera que el nombre d’abonats no diferirà molt del que tenia l’any passat a Segona divisió, parla sobre la possibilitat de venda del club.

Actualització, 11:05h En una posterior actualització, ‘Palco23’ ha matisat aquesta informació, que titulava com “RCD Espanyol: retorn a Primera amb un pressupost de 80 milions d’euros”, passant a encapçalar-la amb “RCD Espanyol: retorn a Primera amb un pressupost pròxim al de 2022-2023”; una xifra més ajustada a la realitat pressupostària de l’entitat blanc-i-blava i que estaria al voltant dels 70 milions d’euros.


Avui, el portal especialitzat en finances lligades al món de l’esport ‘Palco23’, en una peça que signa David García Martínez, publica una anàlisi de la situació financera del RCD Espanyol, del tema dels patrocinadors, de la previsió de la campanya d’abonaments i de la possible venda del club. Una de les notes destacades és que avança que el retorn a la màxima categoria del futbol espanyol tindrà un impacte significatiu en les seves finances, duplicant-ne el pressupost; en concret, augmentarà dels 39 milions d’euros del passat curs 2023-24 a aproximadament vuitanta milions la pròxima temporada, segons explica Toni Alegre, subdirector general de l’Espanyol, en una entrevista a aquest portal. El directiu avança que “encara estem acabant de confeccionar el pressupost de la pròxima temporada, tot i que seran números pròxims als de fa dos anys, quan erem a Primera, uns vuitanta milions d’euros”.

Les fonts d’ingressos de l’Espanyol

Del total d’ingressos de l’Espanyol, el 65% correspon a la venda de drets audiovisuals, el 30 % prové de B2B i B2C, i el 5 % restant de beneficis per traspassos de jugadors. Alegre reconeix que  “hem d’intentar disminuir la dependència del broadcasting,  augmentant aquest 30 % d’ingressos de B2B i B2C, en els quals s’inclouen l’hospitality de l’estadi, la venda d’entrades i el marxandatge, entre d’altres”. L’àrea comercial continua sent una de les principals fonts d’ingressos de RCD Espanyol. En aquest sentit, el club va sofrir un revés després de la ruptura amb Stage Front, la companyia nord-americana especialitzada en serveis esportius segons el mateix club per “impagament i incompliment del contracte”, mentre que la companyia va respondre assenyalant que va ser ella mateixa qui va resoldre el contracte. Una de les conseqüències d’aquesta ruptura va ser la finalització de l’acord que atorgava a Stage Front els drets sobre el nom de l’RCDE Stadium. Alegre admet que “estem treballant a tancar un acord amb un nou patrocinador, encara que no tenim res concret”. “El naming right al futbol professional a Espanya no té la mateixa tradició com a Alemanya o als Estats Units”, insisteix l’executiu perico. Stage Front pagava un milió d’euros per temporada pel nom de l’estadi, quantitat que confien mantenir en el pròxim contracte: “La idea principal és no modificar els ingressos per la venda del nom de l’estadi; considerem que el preu és correcte i està en els nivells adequats del mercat”.

RCDE Stadium

Pel que fa al patrocinador principal de la samarreta de l’equip masculí, cal recordar que el passat 2 de juliol l’Espanyol va presentar l’equipament per a la temporada 2024-25 sense cap marca present a la part davantera. El contracte amb Rivera Maya va vèncer el 30 de juny de 2024 i, ara, “estem en negociació amb noves empreses”, avança Alegre. Recordem que en el cas del primer equip femení, està patrocinat per Àrea Jurídica Global, Skoda i Kelme.

Toni Alegre considera que el nombre d’abonats no diferirà molt del que l’Espanyol tenia l’any passat a Segona divisió

El RCD Espanyol va finalitzar la temporada passada amb una assistència mitjana d’aproximadament 20.000 espectadors per partit. Alegre i altres directius consideren que el retorn a LaLiga EA Sports no afectarà significativament al nombre d’abonats: “El públic de RCD Espanyol es mou pels colors; ja hi ha una massa social que ha acompanyat al club a Segona divisió”, afirma el directiu.

El club, igual que altres equips de Primera i Segona divisió, està adherit al Pla Impulso, fruit de l’acord entre LaLiga i el fons CVC Capital Partners. El RCD Espanyol ha utilitzat part del capital rebut per a instal·lar panells solars i completar el sostre de l’estadi. A més, s’ha renovat l’àrea digital i tecnològica del club. Quant a futurs plans d’inversió, el club ha decidit no fer declaracions; no obstant això, Alegre admet que “com a club, hi ha molts projectes per desenvolupar”.

“La venda de l’Espanyol? La propietat ha deixat clar que no hi ha res ferm”, insisteix Toni Alegre

Sobre la possible venda de l’Espanyol, recentment tant la propietat com la direcció han negat acords pròxims en el temps. El passat 26 de juny, el conseller delegat del RCD Espanyol, Mao Ye, va afirmar que l’actual president i màxim accionista, Chen Yansheng, seguirà al seu càrrec la pròxima temporada 2024-25; no obstant això, el directiu va reconèixer que “en el futur pot passar de tot, però ara no”. Per la seva part, Alegre ha subratllat que “la propietat ha deixat clar que no hi ha res ferm” i, quan existeixi, es comunicarà públicament.

L’Espanyol femení, que també torna a la màxima categoria, no genera suficients ingressos per ser autosuficient

També parla ‘Palco23′ de la situació de l’Espanyol femení, que el passat 13 de maig va confirmar el seu retorn a LaLiga F després de diversos anys a Segona divisió. La directora de futbol femení del club, Dolors Ribalta, reconeix que “volíem ascendir i estar a la categoria que ens correspon per la història del club”, encara que admet que “som conscients que acabem d’arribar i el futbol femení ha crescut els últims anys”. Del pressupost total de vuitanta milions d’euros de l’entitat, Ribalta explica que “el femení augmentarà el seu pressupost per a la temporada 2024-25”, sense donar detalls específics. “Som una part del club, tot el capital prové del conjunt”, insisteix.

@mongay_photography

Quant a la rendibilitat de la secció femenina, Ribalta explica que “actualment, el futbol femení és una inversió; no genera els ingressos necessaris per automantenir-se”. El club té el suport d’Àrea Jurídica Global com a patrocinador principal, encara que no es descarta un acord conjunt amb el patrocinador principal de la secció masculina. “La possibilitat existeix, però el femení ja té el seu patrocinador principal”, reconeix la directiva. “Hi ha una estratègia comuna molt clara: l’sponsor tècnic i el vehicle oficial es comparteixen entre tots dos equips”, conclou.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *