L’Espanyol té un preu de mercat de 141,8 milions d’euros

L’Espanyol té un preu de mercat de 141,8 milions d’euros. Així ho determina la plataforma especialitzada ‘2Playbook’, que ha publicat el seu informe 2024 sobre el preu de mercat dels clubs professionals espanyols, segons l’anàlisi de LaLiga Estoc Market, l’estudi anual de ‘2Playbook’ i 4-Football que analitza el rendiment de les diferents entitats a partir de més d’una trentena d’indicadors. L’estudi és l’únic del mercat que, a més del rendiment econòmic, inclou un altre centenar de paràmetres entorn de les dimensions esportives, comunitat en línia i física, transformació digital i impacte social. D’aquesta manera, no es mesura només l’actual estat de cada equip, sinó que s’anticipa el potencial de revaloració de cadascun d’ells en funció de qüestions com la pedrera, la diversificació poliesportiva, la grandària del seu mercat local i el seu posicionament com a marca en les xarxes socials.

A nivell global, les dades revelen un important augment de la bretxa entre les diferents forquetes de clubs, principalment per la important revaloració de Real Madrid i FC Barcelona, que creixen per sobre de la mitjana -5.630,3 milions per als blancs i 5.444,4 en el cas dels blaugrana-. Tots dos concentren el 64% del valor total dels clubs de LaLiga, dos punts percentuals més que fa un any i set punts més que en 2022. Pel que respecta a l’Espanyol, és un dels dos clubs que més sofreixen una correcció en la seva valoració: un és el Celta, que registra el seu segon millor preu històric, amb 146,5 milions, però retrocedeix un 44% respecte a 2023 pel seu trànsit sobre els terrenys de joc, les pèrdues sofertes i les dificultats amb les quals s’està topant per a completar la remodelació del seu estadi i construir la seva nova ciutat esportiva, i l’altre el mateix Espanyol, al qual el descens ha suposat una caiguda del 45% interanual, fins a 141,8 milions d’euros. En tots dos casos, la reducció del seu preu de mercat els situa per sota de l’import mitjà que registren els clubs de LaLiga EA Sports, i que se situa en 233,1 milions d’euros, una vegada exclosos Madrid, Barça i Atlètic. Aquesta revaloració conjunta també es dona en LaLiga Hypermotion, on el cost mitjà d’adquirir un club supera per primera vegada els 30 milions d’euros. L’estabilitat que ha donat l’ajuda al descens -i el mode en què pot consumir-se- ha fet que els preus no s’enfonsin tant com abans en el moment en què es produeix un descens, com demostren els més de 70 milions en els quals es taxen Real Valladolid, Llevant UD o Elche CF. Els equips establerts a Segona divisió des de fa anys i que gaudeixen de masses socials rellevants pugen entorn del 10%: són els casos de Real Zaragoza, Real Sporting, CD Tenerife o Real Oviedo, les taxacions dels quals ja se situen en una forqueta d’entre 35 milions i 40 milions d’euros. En la zona baixa de la classificació es troben clubs amb una massa social escassa i els denominats ascensor amb Primera Federació. Aquí, es manté el rang de preus entorn dels 10 milions d’euros.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *